LIVE

Πληκτρολογήστε την αναζήτησή σας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση:

Email:

Τηλ:

Φάξ:

Παπαμαλέκου 5, ΤΚ 73-100

nea@neatv.gr

28210 36700

28210 36701

Επιπλέον

LIVE ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΡΗΤΗΣ

Κανάλι:

EMBED

<iframe src="http://hellasonmedia.viiideo.gr/neatv1.html" width="550" height="350" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe>

Τηγανητά vs. βραστά λαχανικά: Τα απρόσμενα αποτελέσματα του διατροφικού crash test

ΥΓΕΙΑ

Το τηγάνισμα έχει «δαιμονοποιηθεί» από γιατρούς και διατροφολόγους, καθώς θεωρείται ο πιο ανθυγιεινός τρόπος μαγειρέματος. Οι ειδικοί συνιστούν να επιλέγουμε το ψήσιμο ή το βράσιμο ώστε να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη θρεπτική αξία των τροφών και να προστατεύσουμε την υγεία μας. Ωστόσο, μια νέα μελέτη που εκπονήθηκε από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Γρανάδας έρχεται να ανατρέψει όλα όσα πιστεύαμε μέχρι σήμερα. Στο πλαίσιο της μελέτης, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Food Chemistry, οι ερευνητές εξέτασαν το διατροφικό προφίλ λαχανικών που εντάσσονται παραδοσιακά στη μεσογειακή διατροφή όταν αυτά μαγειρευτούν με διάφορους τρόπους. Οι ερευνητές μαγείρεψαν κύβους πατάτας, κολοκύθας, τομάτας και μελιτζάνας με τους εξής τρόπους: σοτάρισμα με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, τηγάνισμα σε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, βράσιμο σε νερό και βράσιμο σε μείγμα νερού και έξτρα παρθένου ελαιόλαδου. Το διατροφικό προφίλ των λαχανικών μετά από κάθε μέθοδο μαγειρέματος συγκρίθηκε επίσης με το διατροφικό προφίλ των ωμών λαχανικών. Οι ερευνητές μέτρησαν τα επίπεδα υγρασίας, λιπαρών και ολικών επιπέδων σε πολυφαινόλες και αντιοξειδωτικές ουσίες. Διαπιστώθηκε ότι το ελαιόλαδο ενισχύει τις φαινόλες των λαχανικών, μια ομάδα ευεργετικών χημικών ουσιών που προστατεύουν τα κύτταρα και μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου, διαβήτη και εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Επειδή το λάδι μεταφέρει θερμότητα στα λαχανικά με διαφορετικό τρόπο απ? ό,τι το νερό, φάνηκε να ενισχύει τις πολυφαινόλες στα λαχανικά, αυξάνοντας τα επίπεδά τους. Η συγκέντρωση σε πολυφαινόλες δεν φάνηκε να επηρεάζεται με το βράσιμο. Βάσει των παραπάνω, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το τηγάνισμα σε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο η σε μείγμα έξτρα παρθένου ελαιόλαδου και νερού είναι ο ιδανικός τρόπος μαγειρέματος των λαχανικών ώστε να ενισχυθεί το διατροφικό προφίλ τους. onmed.gr

σχολιάστε το άρθρο

Μπορείτε να προσθέσετε οποιοσδήποτε σχόλιο σχετικό με το κείμενο
* = Υποχρεωτικά πεδία

Μια καθαρά ανδρική υπόθεση: Πότε να επισκεφθώ τον ουρολόγο μου ΥΓΕΙΑ

Πόνος στην πλάτη & ύπνος: Τι να προσέχετε ΥΓΕΙΑ

Οστεοαρθρίτιδα: 8 παράγοντες κινδύνου & τα βασικά συμπτώματα ΥΓΕΙΑ

Η στοματική υγιεινή έχει τα μυστικά της ΥΓΕΙΑ

Έλλειψη βιταμίνης Ε: Ποια είναι τα συμπτώματα ΥΓΕΙΑ

Εθισμός στο σεξ: Ποια είναι τα συμπτώματα ΥΓΕΙΑ



Δημοφιλής Ειδήσεις