LIVE

Πληκτρολογήστε την αναζήτησή σας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση:

Email:

Τηλ:

Φάξ:

Παπαμαλέκου 5, ΤΚ 73-100

nea@neatv.gr

28210 36700

28210 36701

Επιπλέον

LIVE ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΡΗΤΗΣ

Κανάλι:

EMBED

<iframe src="http://hellasonmedia.viiideo.gr/neatv1.html" width="550" height="350" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe>

Δεν θα πιστεύετε με πόσα λεπτά ήπιας γυμναστικής ισοδυναμεί 1 λεπτό έντονης άσκησης!

ΥΓΕΙΑ

  Μπορεί το περπάτημα, η κηπουρική ή ακόμη και το... σεξ να θεωρούνται μορφές ήπιας σωματικής άσκησης, ωστόσο η κυρίαρχη τάση στο fitness σήμερα είναι η γυμναστική υψηλής έντασης. Καναδοί επιστήμονες υποστηρίζουν τη στρατηγική αυτή από πλευράς υγείας και φυσικής κατάστασης.   Σύμφωνα με νέα ευρήματα που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση PLoS One, μόλις ένα λεπτό έντονης γυμναστικής ισοδυναμεί με 45 λεπτά πιο ήπιας σωματικής άσκησης! Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο ΜακΜάστερ του Οντάριο, με επικεφαλής τον καθηγητή Κινησιολογίας Μάρτιν Γκιμπάλα, ισχυρίζονται πως αν το ένα λεπτό έντονης άσκησης είναι διακεκομμένο και συνοδευθεί από εννέα λεπτά ελαφριάς άσκησης ή χαλάρωσης, οι βελτιώσεις στην υγεία και στην φυσική κατάσταση είναι ανάλογες με 50 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης. «Οι περισσότεροι προβάλλουν την έλλειψη χρόνου ως την κύρια δικαιολογία για να μην γυμναστούν. Η μελέτη μας δείχνει ότι σε πολύ λιγότερο χρόνο είναι δυνατό κανείς να αποκομίσει συγκρίσιμα οφέλη», δήλωσε ο Γκιμπάλα.   Οι ερευνητές πειραματίστηκαν με 25 νέους άνδρες, οι οποίοι προηγουμένως δεν γυμνάζονταν καθόλου και οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Οι μισοί ακολούθησαν πρόγραμμα ήπιας και πιο μεγάλης σε διάρκεια άσκησης και οι υπόλοιποι ένα πρόγραμμα εντατικής άσκησης σε στατικό ποδήλατο. Όλοι οι συμμετέχοντες γυμνάζονταν τρεις φορές την εβδομάδα για 12 εβδομάδες συνολικά.   Η δεύτερη ομάδα έκανε το ένα λεπτό έντονης άσκησης διακεκομμένα: μετά από προθέρμανση δύο λεπτών, έκαναν τρία «σπριντ» των 20 δευτερολέπτων το καθένα και στα ενδιάμεσα έκαναν ποδήλατο με πολύ χαλαρό ρυθμό για δύο ή τρία λεπτά. Η όλη διάρκεια της άσκησης δεν ξεπερνούσε τα δέκα λεπτά μαζί με τα διαλείμματα. Μετά το πρόγραμμα των 12 εβδομάδων, οι δύο ομάδες εμφάνιζαν παρόμοια αεροβική βελτίωση (κατανάλωση οξυγόνου από το σώμα), της τάξης του 20% περίπου, όπως έδειξαν οι εξετάσεις στον οργανισμό τους. Επίσης, είχαν παρόμοια βελτίωση στην ινσουλινοαντίσταση (πόσο καλά αντιδρά το σώμα στην ορμόνη ινσουλίνη, η οποία ρυθμίζει το σάκχαρο), καθώς και ίδια βελτίωση στην μυϊκή λειτουργία (όπως έδειξε η βιοψία στους μυς τους). Οι ερευνητές τόνισαν πάντως ότι η εναλλακτική μέθοδος εκγύμνασης (μερικά επαναλαμβανόμενα δευτερόλεπτα έντασης και λίγα λεπτά χαλαρής άσκησης), αν και πολύ πιο σύντομης διάρκειας, δεν είναι κατάλληλη για τον καθένα, καθώς απαιτεί σαφώς έντονη προσπάθεια, έστω και για ένα λεπτό. Επίσης, δεν είναι ξεκάθαρο ακόμη πόσο ωφελεί σε βάθος χρόνου. Οι Καναδοί ερευνητές θα μελετήσουν περαιτέρω το ζήτημα, κατ? αρχάς κάνοντας ανάλογο πείραμα με γυναίκες. onmed.gr

σχολιάστε το άρθρο

Μπορείτε να προσθέσετε οποιοσδήποτε σχόλιο σχετικό με το κείμενο
* = Υποχρεωτικά πεδία

Αρρυθμία: Πόσο αυξάνει τον κίνδυνο το αλκοόλ και σε ποια ποσότητα ΥΓΕΙΑ

​Το Ίδρυμα Vodafone βοηθά περιοχές που πλήττονται περισσότερο από τον ιό HIV παγκοσμίως ΥΓΕΙΑ

Ύπνος: Ποια είναι η μέθοδος 4-7-8 για να κοιμηθείτε εύκολα ΥΓΕΙΑ

Έλληνας ερευνητής αποκαλύπτει τα αθλήματα που μπορεί να σώσουν τη ζωή σας ΥΓΕΙΑ

Γιατί οι γονείς δεν πρέπει να λένε στα παιδιά τους ότι υπάρχει Άγιος Βασίλης; ΥΓΕΙΑ

Έρευνα που ανατρέπει τα δεδομένα - Οι 40άρηδες κινδυνεύουν περισσότερο από εγκεφαλικό ΥΓΕΙΑ



Δημοφιλής Ειδήσεις