LIVE

Πληκτρολογήστε την αναζήτησή σας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση:

Email:

Τηλ:

Φάξ:

Παπαμαλέκου 5, ΤΚ 73-100

nea@neatv.gr

28210 36700

28210 36701

Επιπλέον

LIVE ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΡΗΤΗΣ

Κανάλι:

EMBED

<iframe src="http://hellasonmedia.viiideo.gr/neatv1.html" width="550" height="350" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe>

5 σπόροι που πρέπει να προσθέσετε στη διατροφή σας

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Οι σπόροι είναι μια εξαιρετική πηγή υγειών λιπαρών, αντιοξειδωτικών, μεταλλικών στοιχείων, ινών και πρωτεΐνης. Υπάρχουν δεκάδες τύποι σπόρων για να διαλέξετε και είναι πολύ εύκολο να τα προσθέσετε σε διάφορα πιάτα, ενισχύοντας την διατροφή σας τόσο σε γεύση όσο και στη θρεπτική αξία και την υφή.

1. Σπόροι Chia

Οι συγκεκριμένοι σπόροι έγιναν τελευταία ο «σούπερ σταρ» των σπόρων, πλέον προστίθενται στα πάντα σε ενεργειακές μπάρες, σε χυμούς και σε σαλάτες. Για πολλά χρόνια παλιότερα, σε χώρες της Λατινική Αμερικής, εξήραν τους σπόρους chia για τις θρεπτικές τους ιδιότητες, ειδικά για εξαιρετικά δραστήριους ανθρώπους. Ο συγκεκριμένος σπόρος προέρχεται από ένα φυτό της ερήμου που φύεται στο Μεξικό. Αυτοί οι μικροί σπόροι, αποτελούν μια πραγματική υπερτροφή με πολλά οφέλη για την υγεία. Είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (α-λινολενικό οξύ). Από τα λιπαρά τους, το 60% είναι ω-3, το 15% ω-6, το 5% ω-9 και το 20%, κορεσμένο λίπος. Προσθέστε τους στο γιαούρτι, τα δημητριακά σας, τους χυμούς και τα smoothie, τις σαλάτες, το ρύζι ή στο ψωμί σας.

2. Σουσάμι

Το σουσάμι δεν είναι μόνο για το ψωμί. Είναι δημοφιλές στην Ασιατική κουζίνα. Έχει υψηλή θρεπτική αξία. Περιέχει ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φωσφόρο, βιταμίνη Β και ίνες. Λόγω των αντιοξειδωτικών που περιέχει, μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως το σουσαμέλαιο μπορεί να βοηθήσει σε φλεγμονές και να βελτιώσει την εγκεφαλική υγεία. Προσθέστε το σε σαλάτες, στο ψάρι ή στο ψητό κοτόπουλο, επίσης μπορείτε να προσθέσετε σε σάντουιτς ή στη μαγιονέζα ταχίνι.

3. Σπόροι κολοκύθας

Σε πολλές χώρες τους χρησιμοποιούν σε παραδοσιακά φάρμακα. Είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο, φώσφορο, μαγγάνιο, τρυπτοφάνη και σίδηρο. Περιέχουν επίσης χαλκό, ψευδάργυρο, βιταμίνη Κ, και φυτοστερόλες. Ο ψευδάργυρος και το ασβέστιο βοηθούν στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, η τρυπτοφάνη έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματική κατά της κατάθλιψης, και οι φυτοστερόλες βοηθούν στη μείωση της LDL «κακής» χοληστερόλης και στην καταπολέμηση των καρδιακών παθήσεων. Οι σπόροι κολοκύθας χρησιμοποιούνται σε θεραπείες για την ουροδόχο κύστη και τον προστάτη , καθώς προσφέρουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Το ψήσιμό τους είναι απλό και αποτελεί έναν νόστιμο τρόπο για να τους απολαύσετε. Προσθέστε τους σε σαλάτες ή στα δημητριακά σας.

4. Ηλιόσποροι

Μπορεί να είναι μικροί αλλά είναι θαυματουργοί. Εξαιρετική πηγή πρωτεινών σιδήρου και φυτικών ινών. Χαρακτηρίζονται από την υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β1, σελήνιο και βιταμίνη Ε. Περιέχουν 4 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από τα blueberries, τα καρύδια και τα φυστίκια, ενώ τονώνουν το ανοσοποιητικό και χαμηλώνουν την πίεση και την κακή χοληστερόλη. Τρώγονται ως σνακ, ωμοί ή ψημένοι και μπορείτε να τους προσθέσετε σε σαλάτες.

5. Λιναρόσποροι

Οι λιναρόσποροι είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα τα οποία βοηθούν στην καταπολέμηση των φλεγμονών και προστατεύουν τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες. Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, που βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης, συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας, και στην ικανοποίηση της πείνας. Αποτελούν πλούσια πηγή ψευδαργύρου, σιδήρου, ασβεστίου, βιταμίνη Ε, και βιταμινών Β. Προσθέστε τους στη ζύμη του ψωμιού, στο κέικ ή την σπιτική χορτόπιτα, ή στο γιαούρτι σας.

 NowDoctor.gr

σχολιάστε το άρθρο

Μπορείτε να προσθέσετε οποιοσδήποτε σχόλιο σχετικό με το κείμενο
* = Υποχρεωτικά πεδία

Οι τελειότεροι κουραμπιέδες από τη Mama Mia ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δυσάρεστη αναπνοή: Οι αιτίες που δεν φαντάζεστε – Τι να κάνετε ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Φούσκωμα: 6 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Οκτώ τροφές που πρέπει να τρώει κάθε άντρας ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Mama Mia... Η συγκινητική ιστορία πίσω απο την πεντανόστιμη Iταλική αματριτσιάνα. ΒΙΝΤΕΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ένοχος για εκατοντάδες θανάτους ο “γκουρού” της δίαιτας Πιερ Ντουκάν. ΔΙΑΤΡΟΦΗ



Δημοφιλής Ειδήσεις