Πληκτρολογήστε την αναζήτησή σας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση:

Email:

Τηλ:

Φάξ:

Παπαμαλέκου 5, ΤΚ 73-100

nea@neatv.gr

28210 36700

28210 36701

Επιπλέον

LIVE ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΡΗΤΗΣ

Κανάλι:

Όσπρια: Σε ποια ποσότητα μειώνουν την «κακή» χοληστερόλη

ΔΙΑΤΡΟΦΗ


Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επίσημο περιοδικό του Καναδικού Ιατρικού Συλλόγου δείχνει ότι η κατανάλωση οσπρίων –φασόλια, ρεβίθια, φακές, αρακάς– μπορεί να μειώσει την «κακή» (LDL) χοληστερόλη.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση 26 τυχαιοποιημένων ελεγχόμενων δοκιμών για να εκτιμηθεί η επίδραση της διαιτητικής πρόσληψης σε όσπρια για την εγκαθίδρυση θεραπευτικών λιπιδικών στόχων με στόχο τη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι η κατανάλωση μιας μέτριας δοσολογίας 130 g/ημέρα σε όσπρια οδηγεί σε μείωση της LDL χοληστερόλης 0,17 mmol/L (ισοδύναμη με μια μείωση περίπου 5 % της αρχικής τιμής). Η μέση πρόσληψη φυτικών ινών ήταν 20 g/ημέρα στις δίαιτες ελέγχου και 26 g/ημέρα στις παρεμβατικές δίαιτες.

Τα φασόλια ήταν ο πιο κοινός τύπος των διατροφικών οσπρίων που χρησιμοποιήθηκαν στις δίαιτες παρέμβασης (περίπου 14 δοκιμές). Τα μπιζέλια χρησιμοποιήθηκαν σε δύο δοκιμές, τα ρεβίθια σε δύο δοκιμές, οι φακές σε μία δοκιμή, και τα μικτά όσπρια σε οκτώ δοκιμές. Δεν υπήρξε σημαντική επίδραση της διαιτητικής πρόσληψης των οσπρίων στην απολιποπρωτεΐνη Β, ούτε στην HDL χοληστερόλη. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες από τις μελέτες ανέφεραν ότι τα γαστρεντερικά συμπτώματα βελτιώθηκαν κατά τη διάρκεια της διατροφικής παρέμβασης.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η πρόσληψη 130 g/ημέρα (περίπου 1 μερίδα) μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη σε ορισμένες δυτικές χώρες, δεδομένου ότι το σύνηθες μέσο επίπεδο πρόσληψης στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι 0,2 μερίδες ημερησίως. Στον Καναδά, μόνο το 13% του πληθυσμού καταναλώνει όσπρια σε μια δεδομένη ημέρα, με μέση κατανάλωση μόλις 0,5 μερίδες ημερησίως.

Πηγή: Ελληνική Διατροφολογική Εταιρεία

σχολιάστε το άρθρο

Μπορείτε να προσθέσετε οποιοσδήποτε σχόλιο σχετικό με το κείμενο
* = Υποχρεωτικά πεδία

Αυτά είναι τα 10 τρόφιμα που μπορείς να φας ακόμα και αν είναι ληγμένα! ΔΙΑΤΡΟΦΗ

«Καλή» χοληστερίνη: Η άγνωστη επίδρασή της στο ανοσοποιητικό σύστημα ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αποξηραμένα φρούτα: Δείτε πόση ζάχαρη περιέχει το κάθε είδος! ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β: Ποιες είναι και σε ποιες τροφές θα βρείτε την καθεμία ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αυτή η έρευνα δικαιώνει τους μακαρονάδες ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τι κάνεις όταν τελειώνει η μαρμελάδα; ΔΙΑΤΡΟΦΗ



Δημοφιλής Ειδήσεις