LIVE

Πληκτρολογήστε την αναζήτησή σας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση:

Email:

Τηλ:

Φάξ:

Παπαμαλέκου 5, ΤΚ 73-100

nea@neatv.gr

28210 36700

28210 36701

Επιπλέον

LIVE ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΡΗΤΗΣ

Κανάλι:

EMBED

<iframe src="http://hellasonmedia.viiideo.gr/neatv1.html" width="550" height="350" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe>

Η διάρκεια του μεσημεριανού ύπνου «δείχνει» τον κίνδυνο διαβήτη

ΥΓΕΙΑ


Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο αξιολόγησαν 21 μελέτες που αφορούσαν συνολικά πάνω από 300.000 ανθρώπους ώστε να εξερευνήσουν τη σχέση μεσημεριανού ύπνου και διαβήτη. Σύμφωνα με τα ευρήματά τους, τα οποία παρουσίασαν στο πλαίσιο του συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Μελέτη του Διαβήτη στο Μόναχο (12-16 Σεπτεμβρίου), οι άνθρωποι που απολαμβάνουν συχνά μια μεσημεριανή «σιέστα» μεγάλης διάρκειας ενδεχομένως διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο διαβήτη.

Ο μεσημεριανός ύπνος για πάνω από 60 λεπτά φάνηκε να συνδέεται με κατά 45% αυξημένο κίνδυνο διαβήτη, ενώ όταν μεσημεριανός ύπνος ξεπερνά τις δύο ώρες τη μέρα ο κίνδυνος αυξάνεται περαιτέρω. Ωστόσο, όσοι κοιμούνται λιγότερο από 40 λεπτά το μεσημέρι δεν αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο, σύμφωνα τους Ιάπωνες ερευνητές.

Οι επιστήμονες διευκρίνισαν ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποδεικνύουν πως ο ίδιος ο μεσημεριανός ύπνος προκαλεί ή επιδεινώνει τον διαβήτη. Η σχέση ύπνου και διαβήτη είναι πιο πιθανό να καθοδηγείται από το μόνιμο αίσθημα κούρασης που βιώνουν οι ασθενείς με χρόνιες παθήσεις, όπως ο διαβήτης.

Σχολιάζοντας τα νέα ευρήματα, ο καθηγητής Ναβίντ Σατάρ από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης αναφέρει: «Είναι πιθανό οι παράγοντες κινδύνου που οδηγούν στον διαβήτη να προωθούν επίσης την επιθυμία για μεσημεριανή ξεκούραση. Ένας τέτοιος παράγοντας είναι τα ελαφρώς αυξημένα επίπεδα σακχάρου. Αυτό συνεπάγεται ότι ο μεσημεριανός ύπνος μεγάλης διάρκειας αποτελεί ίσως προειδοποιητική ένδειξη για τον διαβήτη».

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι ο διαβήτης σχετίζεται με διαταραχές του ύπνου γενικότερα. Άλλες έρευνες έχουν επίσης συμπεράνει ότι ο μεσημεριανός υπνάκος είναι πιο ωφέλιμος όταν είναι σύντομος, έως 30 λεπτά.

onmed.gr

σχολιάστε το άρθρο

Μπορείτε να προσθέσετε οποιοσδήποτε σχόλιο σχετικό με το κείμενο
* = Υποχρεωτικά πεδία

​Το Ίδρυμα Vodafone βοηθά περιοχές που πλήττονται περισσότερο από τον ιό HIV παγκοσμίως ΥΓΕΙΑ

Ύπνος: Ποια είναι η μέθοδος 4-7-8 για να κοιμηθείτε εύκολα ΥΓΕΙΑ

Έλληνας ερευνητής αποκαλύπτει τα αθλήματα που μπορεί να σώσουν τη ζωή σας ΥΓΕΙΑ

Γιατί οι γονείς δεν πρέπει να λένε στα παιδιά τους ότι υπάρχει Άγιος Βασίλης; ΥΓΕΙΑ

Έρευνα που ανατρέπει τα δεδομένα - Οι 40άρηδες κινδυνεύουν περισσότερο από εγκεφαλικό ΥΓΕΙΑ

Selena Gomez: Βούρκωσε μιλώντας για το πρόβλημα υγείας της! ΥΓΕΙΑ



Δημοφιλής Ειδήσεις