Πληκτρολογήστε την αναζήτησή σας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση:

Email:

Τηλ:

Φάξ:

Παπαμαλέκου 5, ΤΚ 73-100

nea@neatv.gr

28210 36700

28210 36701

Επιπλέον

Καρδιοπάθεια: Πόσο αυξάνουν τον κίνδυνο οι θερμίδες του πρωινού

ΔΙΑΤΡΟΦΗ


Ένα καλό πρωινό αποτελεί τον ιδανικό τρόπο για να ξεκινήσει κάποιος τη μέρα του, ώστε να έχει την απαιτούμενη ενέργεια.

Αν όμως το πρωινό αυτό περιλαμβάνει πολλά λιπαρά και κατά συνέπεια πολλές θερμίδες μπορεί να εξελιχθεί σε επιβαρυντικό παράγοντα για το καρδιαγγειακό σύστημα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας έρευνας μάλιστα, αρκούν μόλις δύο συνεχόμενες ημέρες κατανάλωσης πρωινού με πολλές θερμίδες για να αυξηθεί ο κίνδυνος καρδιοπάθειας.

Στην έρευνα συμμετείχαν επτά νεαρές, υγιείς και φυσιολογικού σωματικού βάρους γυναίκες, οι οποίες έφαγαν επί δύο ημέρες το κλασικό αγγλικό πρωινό γεύμα που αποτελείται από τηγανητά αυγά με μπέικον, λουκάνικα, τυρί και τηγανίτες από πατάτα.

Το πρωινό αυτό τους παρείχε το σχεδόν 70% των θερμίδων που χρειάζεται καθημερινά η μέση γυναίκα, αφού έφθανε τις 1.000 έως 1.200 θερμίδες, μεγάλο τμήμα από τις οποίες (600 έως 700) προέρχονταν από λιπαρά.

Οι επιστήμονες υπέβαλλαν τις εθελόντριες σε αναλύσεις αίματος τόσο πριν από την κατανάλωση του γεύματος όσο και μετά. Η αιμοληψία γινόταν ανά ώρα και επί έως 5 ώρες έπειτα από την ολοκλήρωση του φαγητού.

Όπως γράφουν οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Βόρειου Τέξας στην Ευρωπαϊκή Επιθεώρηση Κλινικής Διατροφής (EJCN), ενώ την πρώτη μέρα δεν υπήρχε πριν και μετά το φαγητό ιδιαίτερη διαφορά στα επίπεδα ορισμένων κυττάρων και χημικών ουσιών (βιοδείκτες) που σχετίζονται με τα καρδιολογικά προβλήματα, την δεύτερη ημέρα η διαφορά σε ορισμένα από αυτά ήταν απρόσμενη και καταστροφική.

Στην πραγματικότητα, σε οκτώ από τους 19 διαφορετικούς βιοδείκτες και κύτταρα που εξετάστηκαν, παρατήρησαν αυξήσεις οι οποίες κυμαίνονταν από 31% έως και... 960%!

Όπως εξηγούν στο άρθρο τους, η επιστημονική κοινότητα γνωρίζει εδώ και χρόνια ότι μια διατροφή πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά οδηγεί σε συσσώρευση λιπωδών ιζημάτων στις αρτηρίες του σώματος και ιδιαιτέρως της καρδιάς. Ωστόσο έως τώρα όλοι πίστευαν ότι αυτό συμβαίνει μακροπρόθεσμα, σε βάθος μηνών ή και ετών.

Τα νέα ευρήματα, όμως, υποδηλώνουν ότι έπειτα από μόλις δύο ημέρες κραιπάλης, το καρδιαγγειακό σύστημα αρχίζει να υποφέρει.

onmed.gr

σχολιάστε το άρθρο

Μπορείτε να προσθέσετε οποιοσδήποτε σχόλιο σχετικό με το κείμενο
* = Υποχρεωτικά πεδία

Καρπούζι: Ποια οφέλη έχει για την υγεία ο «βασιλιάς του καλοκαιριού» ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Διαβήτης τύπου 2: Τρεις διατροφικές αλλαγές για καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δηλητηρίαση: Προσοχή στις 5 πιο επικίνδυνες καλοκαιρινές τροφές ΔΙΑΤΡΟΦΗ

10 τροφές πρωταθλητών ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τι να πίνετε μετά το σουβλάκι για να μην παχαίνετε! ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Διεθνής Βράβευση για τα Φρέσκα Αυγά Βιολογικής Γεωργίας & για το Νωπό Κοτόπουλο Βιολογικής Γε... ΔΙΑΤΡΟΦΗ



Δημοφιλής Ειδήσεις