Αν θέλετε να δείτε live από iOS ή iPad πατήστε εδώ http://srv.viiideo.gr:1935/neatv/live/playlist.m3u8

Αποκάλυψη της NASA - Πιθανότητα ύπαρξης εξωγήινης ζωής

ΚΟΣΜΟΣ

Ορισμένοι -ιδίως ο ένας- από τους επτά «γήινους» εξωπλανήτες, που περιφέρονται γύρω από το κοντινό άστρο Trappist-1 και οι οποίοι ανακαλύφθηκαν φέτος το Φεβρουάριο, είναι πιθανό να διαθέτουν ατμόσφαιρα εδώ και δισεκατομμύρια χρόνια, σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις, που βασίζονται σε προσομοιώσεις σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Αν αυτό όντως συμβαίνει -και προς το παρόν οι επιστήμονες δεν έχουν τρόπο να το επιβεβαιώσουν- τότε αυξάνει η πιθανότητα να έχει αναπτυχθεί κάποια μορφή ζωής όλο αυτό το διάστημα που οι συνθήκες ευνοούν κάτι τέτοιο.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Τσουανφέι Ντονγκ του Πανεπιστημίου Πρίνστον και της NASA, εκτιμούν ότι, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, οι εξωτερικοί πλανήτες του συστήματος -που είναι μακρύτερα από το άστρο τους και τον καταστροφικό για την ατμόσφαιρα ηλιακό «άνεμό» του- είναι ικανοί να έχουν διατηρήσει την ατμόσφαιρά τους επί δισεκατομμύρια χρόνια, πράγμα που τους καθιστά δυνητικά κατοικήσιμους.

Όμως οι επιστήμονες υπογράμμισαν ότι, καθώς πολλοί παράγοντες είναι ακόμη αβέβαιοι, μία τέτοια εκτίμηση πρέπει να ληφθεί υπόψη με τη δέουσα επιφύλαξη.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, το σύστημα του Trappist-1 σε απόσταση περίπου 39 ετών φωτός στον αστερισμό του Υδροχόου, αποτελεί πλέον στόχο προτεραιότητας για την αναζήτηση ζωής, ιδίως ο έκτος κατά σειρά πλανήτης του, ο Trappist-1g, που θεωρείται ο πιθανότερος να διαθέτει κατάλληλη ατμόσφαιρα. Το μελλοντικό μεγάλο επίγειο τηλεσκόπιο «Τζέημς Γουέμπ» της NASA θα βοηθήσει σημαντικά για τη μελέτη του από το 2019.

Μέχρι σήμερα έχουν ανακαλυφθεί περίπου 3.600 εξωπλανήτες διαφόρων μεγεθών και μορφών. Οι αστρονόμοι και αστροβιολόγοι αναζητούν κυρίως «γήινους» κόσμους, δηλαδή βραχώδεις και με ωκεανούς, αν και αυτό συνήθως δεν θεωρείται αρκετό για να αναπτυχθεί ζωή, εφόσον δεν υπάρχει επίσης κάποια ατμόσφαιρα. Στη Γη η ανάπτυξη πολύπλοκης και τελικά νοήμονος ζωής συνέβη μόνο όταν ο πλανήτης μας απέκτησε μια κατάλληλη ατμόσφαιρα σε βάθος χρόνου.

Στην περίπτωση του άστρου Trappist-1, ενός ερυθρού νάνου μεγάλου όσο ο Δίας, το οποίο έχει λάμψη 2.000 φορές πιο αχνή από τον Ήλιο μας, και οι επτά πλανήτες του που έχουν ανακαλυφθεί, έχουν μεγέθη παραπλήσια της Γης (από μικρότεροι κατά 25% έως μεγαλύτεροι κατά 10%).

Πιστεύεται ότι τουλάχιστον κάποιοι από αυτούς είναι βραχώδεις και υδάτινοι, ενώ -σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις- μερικοί μπορεί να έχουν και ατμόσφαιρα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ