Ένα νέο είδος δεινοσαύρου ανακάλυψαν επιστήμονες στις ΗΠΑ

ΧΑΝΙΑ

Γιούτα

Τον Nasatoceratops, ένα νέο είδος δεινοσαύρου, ανακάλυψαν επιστήμονες στη Γιούτα των Ηνωμένων Πολιτειών, κύριο χαρακτηριστικό του οποίου είναι η ιδιομορφία του κρανίου του, αφού διαθέτει μια μεγάλη μύτη και κέρατα πάνω από τα μάτια του.

Σύμφωνα με τον Σκοτ Σάμσον, μέλος της ομάδας παλαιοντολόγων που ανακάλυψαν το μέχρι πρότινος άγνωστο ερπετό, ο Nasatoceratops ανήκει σε μια γνωστή οικογένεια δεινοσαύρων, οι οποίοι εικάζεται ότι έζησαν 76 εκατομμύρια χρόνια πριν στη βορειοδυτική Αμερική.

Η ανατομία του κεφαλιού αυτού του νέου είδους έχει μια χαρακτηριστική ιδιαιτερότητα: Μία τεράστια μύτη καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του προσώπου του, ενώ δύο μεγάλα κέρατα βρίσκονται ακριβώς πάνω από τα μάτια του.

Ο Σάμσον δήλωσε, κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής συνέντευξης στο πρακτορείο Reuters, ότι «αυτό το ζώο είναι πολύ περίεργο. Ανεβάζει τη σημασία των κεράτων σε εντελώς καινούριο επίπεδο».

Οι επιστήμονες εικάζουν ότι τα κέρατα πιθανώς σχετίζονται με την προσέλκυση συντρόφων, τον εκφοβισμό ή την πάλη με εισβολείς, είτε τη διατήρηση της θερμοκρασίας του εγκεφάλου σε χαμηλά επίπεδα.

Το τεράστιο ψυχρόαιμο πλάσμα διέθετε ένα στόμα που έμοιαζε με ράμφος, στο εσωτερικό του οποίου υπήρχαν εκατοντάδες δόντια και το χρησιμοποιούσε για να κόβει φυτά προκειμένου να τραφεί.

«Πολλοί πιστεύουν πως ό,τι ήταν να βρούμε μέχρι τώρα το έχουμε βρει. Η αλήθεια είναι πως μόλις ξεκινήσαμε να σκαλίζουμε την επιφάνεια. Είναι πολλά πράγματα ακόμα που έχουμε να μάθουμε ώστε να κατανοήσουμε τον κόσμο των δεινοσαύρων» είπε ο Σάμσον.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Reuters