Πληκτρολογήστε την αναζήτησή σας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση:

Email:

Τηλ:

Φάξ:

Παπαμαλέκου 5, ΤΚ 73-100

nea@neatv.gr

28210 36700

28210 36701

Επιπλέον

LIVE ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΡΗΤΗΣ

Αν θέλετε να δείτε live από iOS ή iPad πατήστε εδώ http://srv.viiideo.gr:1935/neatv/live/playlist.m3u8

Κανάλι:

EMBED

<iframe src="http://hellasonmedia.viiideo.gr/neatv1.html" width="550" height="350" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe>

Πρωτεΐνες: Σε ποια ποσότητα συνδέονται με τον καρκίνο

ΔΙΑΤΡΟΦΗ


Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες στη διατροφή μας, αφού συμβάλλουν, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη της μυϊκής μάζας, στην αποκατάσταση των ιστών, στη σκελετική υγεία και στην ανάπλαση του δέρματος. Βασικές πηγές πρωτεϊνών στη διατροφή μας είναι το κρέας, τα γαλακτοκομικά, τα όσπρια, το αυγό και οι ξηροί καρποί.

Ωστόσο, η υπερβολική κατανάλωση πρωτεϊνών έχει συνδεθεί με αρνητικές εκβάσεις για την υγεία, όπως οι βλάβες στα νεφρά, η καρδιοπάθεια ή και ο καρκίνος.

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Cell Metabolism, η υπερβολική κατανάλωση πρωτεϊνών στη μέση ηλικία συσχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο σε ποσοστό 4%. Ως υπερβολική κατανάλωση πρωτεϊνών στο πλαίσιο της μελέτης ορίστηκε μια διατροφή που περιλαμβάνει πρωτεΐνες σε ποσοστό άνω του 20% επί των συνολικών ημερήσιων θερμίδων. Από την άλλη, και η μέτρια κατανάλωση πρωτεϊνών (10-19% των συνολικών ημερήσιων θερμίδων) συσχετίστηκε με τρεις φορές μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο, σε σύγκριση με μια διατροφή με λίγες πρωτεΐνες (κάτω από 10% των συνολικών ημερήσιων θερμίδων).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αρνητική επίδραση ήταν εντονότερη για τις πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης (π.χ. από το κρέας ή το αυγό) σε σύγκριση με τις πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης (π.χ. από το σπανάκι ή την κινόα).

Ποια είναι η ιδανική ποσότητα πρωτεϊνών

Η πρόσληψη πρωτεϊνών πρέπει να καθορίζεται με γνώμονα το σωματικό βάρος. Για κάθε κιλό χρειαζόμαστε περίπου 0,8 γραμμάρια πρωτεΐνης. Για παράδειγμα, ένα άτομο με βάρος 72 κιλά χρειάζεται το πολύ 60 γραμμάρια πρωτεΐνης την ημέρα.

Ενδεικτικά, μία κούπα φιλέτο κοτόπουλο παρέχει 43 γραμμάρια πρωτεΐνης. Εάν καταναλώνετε κόκκινο ή λευκό κρέας σε δύο γεύματα της ημέρας (μεσημεριανό και βραδινό), τότε κατά πάσα πιθανότητα ξεπερνάτε το ημερήσιο συνιστώμενο όριο πρόσληψης πρωτεϊνών.

σχολιάστε το άρθρο

Μπορείτε να προσθέσετε οποιοσδήποτε σχόλιο σχετικό με το κείμενο
* = Υποχρεωτικά πεδία

Ο ξηρός καρπός που μειώνει το ουρικό οξύ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πόσα αυγά μπορούν να τρώνε τα παιδιά την εβδομάδα; ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Μόλις δείτε αυτό, δεν θα ξανακόψετε το καρπούζι με άλλον τρόπο! ΔΙΑΤΡΟΦΗ

«Γιορτή Κρητικής Διατροφής 2017» στο Ρέθυμνο ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τα μυστικά της διατροφής για γερή καρδιά! ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Το μόνο χοιρινό στον κόσμο που τρέφεται με ελαιόλαδο, ήρθε από την CRETA FARMS! ΔΙΑΤΡΟΦΗ



Δημοφιλής Ειδήσεις