Πληκτρολογήστε την αναζήτησή σας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση:

Email:

Τηλ:

Φάξ:

Παπαμαλέκου 5, ΤΚ 73-100

nea@neatv.gr

28210 36700

28210 36701

Επιπλέον

LIVE ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΡΗΤΗΣ

Κανάλι:

EMBED

<iframe src="http://hellasonmedia.viiideo.gr/neatv1.html" width="550" height="350" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe>

Δίαιτα MIND: Μειώνει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ κατά 35% - Τι περιλαμβάνει

ΥΓΕΙΑ


Το υγιεινό διατροφικό πρόγραμμα μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εκδήλωσης της νευροεκφυλιστικής πάθησης ακόμη και για όσους δεν το ακολουθούν κατά γράμμα.

Η δίαιτα MIND σχεδιάστηκε από διατροφολόγους-επιδημιολόγους του Πανεπιστημίου Rush, το οποίο βρίσκεται στο Σικάγο των ΗΠΑ.

Τα τελευταία χρόνια, οι επιστήμονες έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στο ρόλο της διατροφής στη νοητική λειτουργία και την απόδοση της μνήμης μακροπρόθεσμα και η δίαιτα MIND (Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay diet) φαίνεται να παρέχει σημαντικά οφέλη για τον εγκέφαλο, χωρίς μάλιστα να επιβάλει αυστηρούς περιορισμούς. Όπως υποδεικνύει και το όνομά της, η δίαιτα MIND συνδυάζει τη μεσογειακή διατροφή και τη δίαιτα DASH, διατροφικά προγράμματα που υποστηρίζει ένθερμα το Αμερικανικό Ινστιτούτο Υγείας (NIH).

Σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Alzheimer's & Dementia, επίσημο περιοδικό της Εταιρείας Νόσου Αλτσχάιμερ, η δίαιτα MIND μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εκδήλωσης Αλτσχάιμερ έως και κατά 35%.

Η δίαιτα MIND περιλαμβάνει:

1. τουλάχιστον τρεις μερίδες προϊόντων ολικής άλεσης την ημέρα
2. μία σαλάτα και ένα ακόμη λαχανικό την ημέρα
3. ένα ποτήρι κρασί την ημέρα
4. μία μερίδα ξηρών καρπών την ημέρα
5. όσπρια μέρα παρά μέρα
6. πουλερικό και μούρα (βατόμουρα, μύρτιλλα, goji berry κ.λπ.) τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα
7. ψάρι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα
8. περιορισμό στις τροφές που βλάπτουν τον εγκέφαλο (βούτυρο λιγότερο από μία κουταλιά της σούπας την ημέρα, τυρί, αρτοποιήματα, τηγανητά και έτοιμα γεύματα)

Στόχος θα πρέπει να είναι να καταναλώνουμε όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα από τις πρώτες 7 κατηγορίες και όσο το δυνατόν λιγότερα προϊόντα από την 8η κατηγορία. Επίσης, για όσο περισσότερο καιρό ακολουθούμε τη δίαιτα MIND τόσο μεγαλύτερα είναι τα οφέλη για τον εγκέφαλο.

Η αποτελεσματικότητα της δίαιτας MIND βασίζεται σε δοκιμή που πραγματοποίησαν οι επιστήμονες από το Rush και η οποία περιελάμβανε 923 άτομα ηλικίας 58-98 ετών. Τα ερευνητικά δεδομένα κάλυπταν χρονικό διάστημα 10 ετών.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι δεν είναι ανάγκη να τηρούμε πιστά τις επιταγές της δίαιτας MIND ώστε να επωφεληθούμε. Ακόμη και όσοι ακολουθούσαν το παραπάνω πρόγραμμα κατά προσέγγιση φάνηκε να αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν Αλτσχάιμερ.ONMED.GR

σχολιάστε το άρθρο

Μπορείτε να προσθέσετε οποιοσδήποτε σχόλιο σχετικό με το κείμενο
* = Υποχρεωτικά πεδία

Γωνιακή χειλίτιδα: Πώς θα απαλλαγείτε από τα «κοψίματα» στις άκρες των χειλιών ΥΓΕΙΑ

Ιδρώτας: 9 πράγματα που δείχνει για την υγεία σας ΥΓΕΙΑ

BINTEO: Συνένοχοι όσοι γνωρίζουν για παιδική κακοποίηση και δε μιλούν ΥΓΕΙΑ

Πώς τα social media επηρεάζουν την ψυχική υγεία; ΥΓΕΙΑ

Διπολική διαταραχή: Τα βασικά σημάδια – Πώς θα καταλάβετε έναν διπολικό ΥΓΕΙΑ

Λακτόζη: Γιατί κάποιοι υποφέρουν μετά την κατανάλωση γάλακτος; ΥΓΕΙΑ



Δημοφιλής Ειδήσεις