Χανια
Αυτή είναι η πορεία του μοιραίου αεροσκάφους για Μάλεμε – Δεν είχε άδεια προσγείωσης – 1η φορά ο χειριστής στα Χανιά

Αυτή η εικόνα χτες το βράδυ στο λιμάνι του Κολυμβαρίου είναι γροθιά στο στομάχι. Είναι η στιγμή που οι δύο άτυχοι κολλητοί φίλοι έχοντας χάσει τη ζωή τους μεταφέρονται από το σκάφος στα ασθενοφόρα για το νοσοκομείο Χανίων.
Λίγες ώρες πριν καταγράφηκε η συντριβή του μονοκινητήριου αεροσκάφους στο οποίο επέβαιναν σε απόσταση 300 μέτρων από την ακτή και σε βάθος περίπου 2,5 μέτρων. Το τραγικό δυστύχημα σημειώθηκε χθες στις 6 το απόγευμα στα Χανιά όταν ένα ελαφρύ μονοκινητήριο αεροσκάφος κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 1,5 ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδιάδρομου Μάλεμε.
Για τον εντοπισμό των δύο επιβαινόντων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη το λιμενικό σώμα είχε ενημερώσει τους καπετάνιους δύο αλιευτικών σκαφών που βρέθηκαν στην περιοχή αλλά και δύτες προκειμένου να συνδράμουν. Αρχικά προς το στίγμα δεσμεύτηκαν από το Λιμενικό και δύο παραπλέοντα κρουαζιερόπλοια που βρίσκονταν ανοιχτά του κόλπου των Χανίων ενώ ο ναυαγοσώστης Παύλος Λιτινάκης έσπευσε στο σημείο πιστεύοντας ότι ίσως κάποιος να είναι ζωντανός και να χρειάζεται διάσωση από την θάλασσα αλλά δυστυχώς όταν έφτασε ήταν ήδη αργά.
Στην περιοχή έπνεαν δύο μποφόρ και πριν εντοπιστούν από τον δύτη είχε σηκωθεί και ελικόπτερο σούπερ πούμα.
ΦΙΛΟΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΙΝΟΝΤΕΣ
Μαζί στη ζωή μαζί και στο θάνατο οι δύο επιβαίνοντες αφού δύο κολλητοί φίλοι μοιράζονταν το ίδιο πάθος για τους αιθέρες με την πτήση της 9ης Νοεμβρίου να είναι η τελευταία τους. Πρόκειται για τον 66χρονο Θεόδωρο Πάντο που ήταν πρόεδρος της αερολέσχης Δυτικής αττικής και τον 61χρονο συγκυβερνήτη μέλος της αερολέσχης τον Κώστα Καραμπίνη οδηγό λεωφορείου στο επάγγελμα.
ΠΤΩΣΗ ΑΠΟ ΛΑΘΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟ;
Αν και κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων θα καταλήξει στα αίτια της τραγωδίας, ο πρόεδρος της αερολέσχης Χανίων εικάζει πως η πτώση του μονοκινητήριου αεροσκάφους, πιθανότατα οφείλεται σε λάθος χειρισμό μιας και ούτε το αεροδρόμιο έχει φώτα για νυχτερινές πτήσεις ούτε το αεροσκάφος προβολείς προσγείωσης μιας και κάμερα έχει καταγράψει την πτήση λίγα λεπτά πριν τη συντριβή του.
ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΑΔΕΙΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ;
Η μοιραία πτήση ξεκίνησε από την Κωπαϊδα και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι εξαρχής ο προορισμός του ήταν το Μάλεμε όπου τους επιβαίνοντες περίμενε ένας φίλος τους, καθώς δεν υπήρχε άδεια προσγείωσης για το πολιτικό και στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Ακρωτήρι. Το σχέδιο πτήσης και την προσγείωση στο Μάλεμε ενέκρινε το FIR Αθηνών όπου και για αυτό απαιτείται ειδική άδεια μιας και πρόκειται για στρατιωτικά αεροδρόμια.
ΗΤΑΝ ΠΡΩΤΗ ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ…
Το πρώτο ταξίδι του ο κυβερνήτης με το αεροσκάφος το έκανε πριν από έναν χρόνο τον Οκτώβριο του 2022 στα Κύθηρα και σύμφωνα με τις πληροφορίες υπήρχε πωλητήριο τον Μάρτιο φέτος για 45.000€. Ήταν η πρώτη φορά που ο κυβερνήτης χειριστής πετούσε από Κωπαϊδα για τα Χανιά.