Το ΤΕΕ/ΤΔΚ ασκεί κριτική στη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ – “Βλέπει” καθυστερήσεις και “παγωμένα” έργα

17.06

Ενόψει της συμμετοχής του Τεχνικού Επιμελητηρίου αύριο στην 2η συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την  «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του νέου ΒΟΑΚ, οι Βασίλης Κοντεζάκης και Φώτης Καζάκης ανέφεραν κάποια σημεία της σύμβασης τα οποία χαρακτήρισαν είτε ως ασαφή είτε ως άγνωστα μέχρι τη μέρα που έπεσαν οι υπογραφές. Ο κ. Κοντεζάκης εκτίμησε πως αν και στη σύμβαση αναφέρεται πως σε 5 χρόνια, η πρώτη φάση του  δρόμου θα πρέπει να έχει τελειώσει, ίσως να αποπερατωθεί σε μια δεκαετία.

Τα προσωρινά διόδια πριν κατασκευαστεί στο σύνολο του ο δρόμος θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί λέει το ΤΕΕ, ενώ με τον τρόπο που θα τοποθετηθούν για να μην πληρώνουν οι οδηγοί των αστικών μετακινήσεων δηλαδή από τον κόμβο του Βαμβακόπουλου μέχρι τη Σούδα δε διασφαλίζει το ίδιο για τους κατοίκους πχ της ενδοχώρας.

Μεταξύ άλλων οι προσφυγές για τις απαλλοτριώσεις σίγουρα θα δημιουργήσουν πρόβλημα, αφού δε λύθηκαν προκαταβολικά.

Για τη διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο με επιστροφή ο οδηγός ενός ΙΧ θα πληρώνει 18 ευρώ και το Κράτος 12 σε σκιώδη, δηλαδή ο παραχωρησιούχος θα εισπράττει 30 ευρώ, όμως το Κράτος παρόλο που χρηματοδοτεί και με ποσά από το ταμείο ανάκαμψης και από το  Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δε θα έχει λόγο στην μονοπρόσωπη εταιρεία που θα συσταθεί.

Ο κ. Καζάσης είπε ότι με το έργο αυτό τα υπόλοιπα αναπτυξιακά έργα στην Κρήτη θα περάσουν σε δεύτερη μοίρα όπως ο συνδετήριος δρόμος του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο και ο κόμβος της Σούδας, ενώ για το Έργο το Τμήμα Κίσσαμος – Χανιά μέχρι και σήμερα δεν έχει υπάρξει επίσημη πληροφόρηση για την ωρίμανση των μελετών του και δεν έχει κατατεθεί προς διαβούλευση η ΜΠΕ του έργου.

Η σύμβαση είπαν οι πρόεδροι δεν είχε δημοσιοποιηθεί πριν την υπογραφή της με αποτέλεσμα τα περιθώρια για αλλαγές να είναι στενά στην επιτροπή της Βουλής.