Δύο ναυάγια τείνουν να γίνουν ατραξιόν στα Χανιά – Πότε θα απομακρυνθούν

16.43

2,5 μήνες έχουν περάσει από τη μέρα που ναυάγησε το φορτηγό πλοίο Μανάσα Rose  στον κόλπο της Κισάμου.  Το κουφάρι του πλοίου παραμένει ως έχει κομμένο στα δύο μερικά εκατοντάδες μέτρα από την ακτή. Αυτό που έχει ολοκληρωθεί ως σήμερα είναι η απομάκρυνση όλου του φορτίου του πλοίου, ενώ η απομάκρυνση του κουφαριού όλα δείχνουν ότι θα επιβαρύνει το δημόσιο.

Οι ιδιοκτήτες του φορτηγού πλοίου σημαίας Κομόρες, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, Δημήτρης Βιριράκης σημειώνει ότι δεν έχουν δείξει ενδιαφέρον για το μέλλον του και αυτό σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο με την ατέρμονη  γραφειοκρατία θα πρέπει να το διαχειριστεί.

Όταν οι χρονοβόρες διαδικασίες ολοκληρωθούν δύο είναι οι τρόποι απομάκρυνσης του από τον κόλπο της Κισάμου. Ή θα σπάσει σε κομμάτια για να μεταφερθεί, ή θα ποντιστεί πιο βαθιά στη θάλασσα.

Το θετικό είναι ότι δεν υπάρχουν υλικά που κινδυνεύουν να ρυπάνουν τη θάλασσα όπως είναι καύσιμα και ορυκτέλαια, αλλά όσο ο καιρό περνάει η οξείδωση θα μολύνει την περιοχή.

Εν τω μεταξύ αναφορικά με το ναυάγιο του ιστιοφόρου στον κόλπο της Σούδας, οι διαδικασίες προχωρούν με πολύ αργούς ρυθμούς καθώς θα πρέπει να απαρνηθούν όλοι οι κληρονόμοι του ιδιοκτήτη που εντοπίστηκε νεκρός τον Ιανουάριο του 2021, το πλοίο, προκειμένου να γίνει η ανάσυρση του, η οποία θα καθυστερήσει και λόγο της δικαστικής διερεύνησης του θανάτου του άτυχου 74χρονου Βρετανού υπηκόου.

Σύμφωνα με τον κ. Βιριράκη αν όλα αυτά ολοκληρωθούν το ναυάγιο μπορεί να ανασυρθεί εντός του 2022.