Γενέθλια με ιππείς και ρεκόρ

09.47

Δεν ήταν ένα πυροτέχνημα που έσβησε λίγους μήνες μετά τα εγκαίνια. Το Μουσείο Ακρόπολης μετρά ήδη πέντε χρόνια ύπαρξης και έχει εγκατασταθεί στο στερέωμα των μουσείων ως λαμπερό αστέρι. Με εξίμισι εκατομμύρια και πλέον επισκέπτες μέσα σε αυτά τα χρόνια, μέση αύξηση 12-13% κάθε χρόνο και 24% φέτος, έχει αποδείξει ότι μπορεί να τα βγάλει πέρα στα μεγάλα και στα δύσκολα.

Ετσι το φαντάζεται άλλωστε ο πρόεδρός του, Δημήτρης Παντερμαλής, στην επόμενη πενταετία: να ανταποκρίνεται με ποιότητα στα μεγάλα μεγέθη των υποχρεώσεων. Οπως είπε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, για τα πέμπτα γενέθλια του Μουσείου, «όλοι είναι εξαιρετικά βεβαρημένοι, αλλά εξακολουθούν να διατηρούν τον ενθουσιασμό τους. Στην αύξηση των αριθμών, απαντάς με ποιότητα υπηρεσιών».

Γι' αυτό προσελκύει διαρκώς επισκέπτες, γι' αυτό το ένα τέταρτο των επισκεπτών επιστρέφει πάνω από τρεις φορές, γίνεται «θαμώνας» του μουσείου και των καφέ. Με τα έσοδά του, άλλωστε, καλύπτει το μουσείο και τα έξοδα. Περίπου 6,5-7 εκατομμύρια ευρώ κατ' έτος μπαίνουν στα ταμεία και ξοδεύονται για τη λειτουργία. «Ισα βάρκα ίσα νερά», λέει ο κ. Παντερμαλής. Οπως τονίζει, «το μουσείο είναι δημόσιο, αλλά το δημόσιο που θέλουμε. Ο δημόσιος χαρακτήρας του είναι σαφής, και τον δείχνουμε».

Τα γενέθλια εορτάζονται φέτος με προβεβλημένο έκθεμα τους ιππείς του Παρθενώνα. Οι ιππείς, σπουδαία στηρίγματα της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, κυριαρχούσαν στην Ακρόπολη, σε γλυπτά και ανάγλυφα.

Eνα ειδικό ψηφιακό πρόγραμμα δείχνει τους ιππείς του Παρθενώνα στη ζωοφόρο
 

Ειδικό ψηφιακό πρόγραμμα, τους δείχνει στη ζωφόρο με τους γαλάζιους χιτώνες τους, το σκούρο μπλε του βάθους και τα χαλινάρια των αλόγων τους από χαλκό. Φαίνεται καθαρά πως ο Φειδίας, που γνώριζε από άλογα, καθότι και ο ίδιος ήταν ιππέας, τα παρουσίαζε σε βάδισμα, τροχασμό, καλπασμό και όχι μόνο σε μια κατάσταση. Δουλεύοντας επί καιρό σε αυτό το πρόγραμμα, ο κ. Παντερμαλής καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η ζωφόρος ήταν «σαν ζωγραφική σε 3D».Πάντοτε υπάρχουν φυσικά εκκρεμότητες.

Αλλαγές
Μία από αυτές είναι η κατάργηση του Οργανισμού Ανεγέρσεως Μουσείου Ακροπόλεως, κάτι που θα σημάνει αλλαγές και στο προσωπικό αλλά και σε άλλα ζητήματα. Ο ΟΑΝΜΑ θα καταργηθεί φέτος. Σε εκκρεμότητα παραμένει ο νέος διευθυντής, η ανάδειξη της ανασκαφής στα υπόγεια του μουσείου, την οποία διηύθυνε η Σταματία Ελευθεράτου, που περιμένει το επόμενο κοινοτικό χρηματοδοτικό πρωτόκολλο κ.ά. «Δεν είμαι των οραμάτων», τονίζει ο κ. Παντερμαλής. «Είμαι της καθημερινότητας, που μπορεί να είναι πολύ σκληρή. Εχεις στα χέρια σου μια ανεξάντλητη πηγή, που είναι τα αρχαϊκά και κλασικά αγάλματα. Το θέμα είναι να μην την μπαζώσεις, αλλά να αναδείξεις τη φρεσκάδα της».

Με τη συμπλήρωση του πέμπτου έτους λειτουργίας του αύριο Παρασκευή το Μουσείο Ακρόπολης ξεκινά ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ψηφιακής αποκατάστασης των Γλυπτών του Παρθενώνα. Την ημέρα των γενεθλίων του θα παρουσιαστούν οι ιππείς της δυτικής ζωφόρου σε τρισδιάστατες ψηφιακές εικόνες με προσθήκες χάλκινων όπλων και χαλινών, με εναλλασσόμενο φωτισμό και δοκιμαστικό χρωματισμό. Εκθεσιακοί χώροι και εστιατόριο θα είναι ανοιχτοί από 8 π.μ. έως τα μεσάνυχτα και η είσοδος θα είναι 3 ευρώ για όλους. Στις 9.30 μ.μ., το Μουσείο θα γιορτάσει στο προαύλιο με συναυλία του Leon of Athens.

ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

  • 6,5 εκατομμύρια επισκέπτες σε πέντε χρόνια
  • 1.161.555 επισκέπτες τον τελευταίο χρόνο
  • 3.000 άτομα κατά μέσον όρο καθημερινά
  • 333.855 επισκέπτες τον τελευταίο χρόνο μιλούσαν ελληνικά
  • 172.755 μιλούσαν αγγλικά
  • 58.487 ήταν γαλλόφωνοι
  • 33.391 ισπανόφωνοι επισκέπτες
  • 25.298 μιλούσαν γερμανικά
  • 24.292 ήταν ιταλόφωνοι
  • 14.804 μιλούσαν πορτογαλικά
  • 139.906 μαθητές επισκέφθηκαν το Μουσείο
  • 414.527 είναι οι φίλοι του Μουσείου Ακρόπολης στο Facebook.

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΩΤΤΗ
akotti@pegasus.gr