Γιατί οι τράπεζες δεν επιστρέφουν τα χρήματα που αποσπούν οι ηλεκτρονικοί κλέφτες; – Συνεχίζονται οι απάτες

15.51

Οι απάτες της ημέρας τείνει να γίνει ο τίτλος των αστυνομικών δελτίων για τα περιστατικά εξαπάτησης πολιτών. Δυστυχώς όσο και τα μέσα ενημέρωσης να αναδεικνύουν καθημερινά τους τρόπους με τους οποίους ανυποψίαστοι πολίτες εμπιστεύονται απατεώνες οι οποίοι τους μιλούν στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής και τους δίνουν τα προσωπικά στοιχεία των λογαριασμών τους, τόσο τα περιστατικά αυξάνονται.

Χτες στους τρεις νομούς της Κρήτης, Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο καταγγέλθηκαν ανάλογα περιστατικά. Στο Ηράκλειο διευθύνων Σύμβουλος εταιρείας κατήγγειλε ότι μέσα σε μισή ώρας, άγνωστοι κατάφεραν να αποκτήσουν πρόσβαση με ηλεκτρονικό τρόπο στους λογαριασμούς της επιχείρησης και να προχωρήσουν σε δύο αναλήψεις ύψους 15.000 ευρώ η κάθε μία. Από την πλευρά του ο Διευθυντής του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας Μανώλης Σφακιανάκης υπογραμμίζει ότι οι Τράπεζες οφείλουν να εκπαιδεύουν τους πολίτες.

Το δεύτερο περιστατικό αφορά σε μια Σουηδή 51 ετών που ζει χρόνια στα Χανιά, η οποία κατήγγειλε χτες στο ΑΤ Πλατανιά ότι έκαναν φτερά από τον λογαριασμό της 7.000 ευρώ. Η ίδια ισχυρίστηκε ότι προχώρησε σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες, ο λογαριασμός της όμως είχε μπλοκαριστεί και έτσι χάθηκαν οι καταθέσεις της. Η εξαπάτηση στην περίπτωση της δεν ήταν τηλεφωνική αλλά μάλλον έδωσε σε εικονική σελίδα κάποιου επιτήδειου τους κωδικούς της νομίζοντας ότι είναι η σελίδα από την οποία ήθελε να αγοράσει κάτι.

Στην τρίτη περίπτωση 54χρονος από το Ρέθυμνο κατήγγειλε στις αρχές, ότι άγνωστος δράστης του άρπαξε από τον λογαριασμό του 15.000 ευρώ, εγκρίνοντας ο ίδιος τη σχετική ειδοποίηση που ήρθε στο κινητό του από την τράπεζα, με αποτέλεσμα να ολοκληρωθεί η συναλλαγή. Άραγε όλοι αυτοί μπορούν να διεκδικήσουν τα χρήματα τους πίσω;

Δείτε στο βίντεο τι απαντά ο κ. Μανώλης Σφακιανάκης.