Τέλη κυκλοφορίας με βάση την κατανάλωση καυσίμων;

07.28

Σύνδεση του ύψους των τελών κυκλοφορίας με την κατανάλωση καυσίμων σε κάθε όχημα εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών. Ουσιαστικά μελετά τη μείωση των τελών κυκλοφορίας μέσω αύξησης του φόρου στη βενζίνη και στα λοιπά καύσιμα.

Με το τρόπο αυτό θα επιβαρύνονται περισσότερο όσοι κινούν πολύ το αμάξι τους ή έχουν αυτοκίνητα που «καίνε» πολύ. Αντίθετα αισθητές μειώσεις θα υπάρξουν για όσους είναι πιο φειδωλοί στη χρήση του αυτοκινήτου ή διαθέτουν αμάξι το οποίο δεν καταναλώνει πολύ βενζίνη.

Όπως εξήγησε, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης, τα τέλη κυκλοφορίας θα μειωθούν, αλλά θα επιβληθεί ένα μικρό τέλος κυκλοφορίας σε όλους και θα συνδεθεί με τη βενζίνη.

«Εξετάζουμε να υπάρχει ένα μικρό τέλος κυκλοφορίας σε όλους και να συνδεθεί το τέλος κυκλοφορίας με τη βενζίνη. Άλλο αυτός που έχει ένα αμαξάκι να πηγαίνει στη δουλειά του κι άλλο εκείνος που κάνει πολλά χιλιόμετρα. Σκεφτόμαστε να υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα ειδική σήμανση για να βλέπουμε τα πάντα, αν έχει πληρώσει τα τέλη, αν είναι ασφαλισμένο κ.λπ.» είπε ο υπουργός.

Αντίδραση της ΠΟΠΕΚ

Οι δηλώσεις του Αν. Υπουργού Οικονομικών κ. Τρ. Αλεξιάδη, ότι η Κυβέρνηση σκέπτεται να αυξήσει τους φόρους στα καύσιμα, σε αντιστάθμισμα των χαμηλών τελών κυκλοφορίας, θέλουμε να πιστεύουμε ότι έγιναν από χιουμοριστική διάθεση.

Είναι δυνατόν να υπάρχουν τέτοιες σκέψεις στους παράγοντες της Κυβέρνησης για την δήθεν αύξηση των δημοσίων εσόδων, όταν χάνονται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ φόρων, από την ανεξέλεγκτη παράνομη διακίνηση καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή, κ.λπ.).

Ο πρ. Πρωθυπουργός κ. Λουκάς Παπαδήμος είχε δηλώσει ότι, η Ελλάδα θα μπορούσε να εξοικονομήσει δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως αν αντιμετώπιζε τη λαθρεμπορία καυσίμων και δε θα χρειαζόταν να καταφύγει σε περικοπές μισθών και συντάξεων.

Σήμερα το 67,16% στη τιμή της Αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι, που βρίσκονται ήδη 86% πάνω από την χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπεται από την Οδηγία 2003/96 της Ε.Ε.

Η τυχόν αύξηση της φορολογίας των καυσίμων με ανεξέλεγκτη την παράνομη διακίνηση καυσίμων, θα αυξήσει αναλογικά την κερδοφορία των παράνομων κυκλωμάτων που λυμαίνονται ανενόχλητοι τον ευρύτερο χώρο της αγοράς πετρελαιοειδών, τα τελευταία 20 χρόνια, προσθέτοντας ακόμη μία αρνητική προϋπόθεση στην ζητούμενη και προσδοκώμενη αγωνιωδώς ανάπτυξη της οικονομίας.

Η μοναδική λύση για την αύξηση των δημοσίων εσόδων (ίσως και 1 δις ετησίως) είναι η εφαρμογή των ψηφισμένων νομοθετικών διατάξεων που εκκρεμούν ανεξήγητα ;;;, για τον έλεγχο της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κ.λπ.) σε όλα τα στάδια αποθήκευσης και διάθεσης αυτών, παράλληλα με την ενεργοποίηση των πλήρως απενεργοποιημένων Κλιμακίων Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (Κ.Ε.Δ.Α.Κ) του Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τα οποία, «ασκούν επιτόπιο έλεγχο σε εγκαταστάσεις και άλλα μέσα διύλισης, αποθήκευσης, μεταφοράς, τελικής πώλησης και γενικότερα διακίνησης πετρελαιοειδών προϊόντων, καθώς και οποιασδήποτε μορφής βιομηχανικές οι άλλες εγκαταστάσεις, όπου πιθανολογείται ότι αποθηκεύονται ή διακινούνται πετρελαιοειδή προϊόντα».