ΒΙΝΤΕΟ:Αγορές με ένα «κλικ» – 4,2 δις ευρώ «τζιράρει» το ηλεκτρονικό εμπόριο

15.17

 
Την ώρα που η τεχνολογία αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς αλλάζοντας ριζικά τη ζωή των ανθρώπων σε κάθε μεριά του πλανήτη, το εμπόριο δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστο.
 
Έτσι λίγο η εφαρμογή των capital controls που έφερε την γενικευμένη χρήση του πλαστικού χρήματος, λίγο και η διείσδυση του ίντερνετ στα ελληνικά νοικοκυριά, μετατόπισαν μεγάλο μέρος των αγορών από τα φυσικά καταστήματα, στα ψηφιακά. Πάντως, μόνο ο κλάδος του ηλεκτρονικού φαρμακείου, εμφανίζει τζίρο σχεδόν 100 εκατ. ετησίως!
 

Η ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση του ίντερνετ στα ελληνικά νοικοκυριά και η μεγαλύτερη εξοικείωση που έχουν με τις νέες τεχνολογίες οι τελευταίες γενιές, έχουν μετατοπίσει μεγάλο μέρος των αγορών τους από τα φυσικά καταστήματα στην… οθόνη ενός υπολογιστή ή ενός «έξυπνου» τηλεφώνου.
 
Τελευταία έρευνα έδειξε ότι το 2015 στην Ελλάδα καταγράφηκε ο 7ος μεγαλύτερος ρυθμός ανάπτυξης στην Ευρώπη, καθώς η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου άγγιξε τα 3,8 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 18,8%.
 
Εξάλλου, θετικές είναι οι προσδοκίες και για τη φετινή χρονιά, που αναμένεται να κλείσει με έναν τζίρο της τάξεως των 4,2 δισ. ευρώ, αυξημένος από πέρυσι, σε ποσοστό 10,5%.
 
Σημαντικό ρόλο στις αγορές μέσω ίντερνετ έπαιξε και η εφαρμογή των capital controls και η κατ' επέκταση η χρήση του πλαστικού χρήματος.
 
Μόνον ο κλάδος του ηλεκτρονικού φαρμακείου εμφανίζει τζίρο σχεδόν 100 εκατομμύρια ετησίως, με προοπτική να διπλασιαστεί, αφού από το 2017 θα πωλούνται online και τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα.
 
Στην Ελλάδα, πάντως σύμφωνα με έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ- σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ περίπου 3 εκατομμύρια άτομα πραγματοποιούν online αγορές, απλά με ένα «κλικ».
 
Ωστόσο, δεν λείπουν και εκείνοι που προτιμούν τα εμπορικά καταστήματα για κάθε αγορά τους, αφού -όπως λένε- αφενός η σχέση τους με το διαδίκτυο δεν είναι και η καλύτερη και αφετέρου δεν τους αρέσει να ρισκάρουν κυρίως όταν δίνουν χρήματα.
 
Πάντως το υψηλότερο ποσοστό -δηλαδή το 89,7%- εν κινήσει σύνδεσης στο διαδίκτυο, καταγράφεται για τους νέους ηλικίας 16-24 ετών.